Thursday, October 29, 2009

Astronomi

Tak tahu nak buat apa. Aku bila hilang motivasi sekejap, macam ni lah jadinya. Kena la tunggu sekejap, buat perkara lain dulu sementara mood tu boleh datang semula.

Aku ni bila mood tengah ok, senang je nak buat kerja. Semuanya jadi!
Kat rumah aku ada beberapa buku-buku self help. Bila aku nak cari motivasi ke, aku akan baca balik buku-buku tu berulang kali.

Ataupun aku akan menonton dokumentari berkenaan universe yang aku ada ni. Aku memang minat juga astronomi. Memang eager sangat nak tahu pasal rahsia alam ni. Dulu aku ada beli binocular kecil. Saja nak berlatih stargazing.

Korang pernah dengar tak apa itu dark matter? Aku pun masih lagi tak faham apa bendanya ni. Mungkin namanya begitu sebab ahli-ahli astronomi pun sampai sekarang masih lagi tak tahu perihal dark matter ni dengan sempurna.

No comments: